Medieval: Total War

Kategoria -Gry komputerowe- poświęcona jest zagadnieniom elektronicznej rozrywki ze wskazaniem na jej zabarwienie historyczne. Oczywiście preferujemy gry nawiązujące do historii Polski, choć nie do końca.
Otton III
Moderator
Posty: 524
https://www.artistsworkshop.eu/meble-kuchenne-na-wymiar-warszawa-gdzie-zamowic/
Rejestracja: 10 paź 2010, 17:48

Medieval: Total War

Post autor: Otton III »

Medieval: Total War – gra komputerowa z serii Total War. Akcja gry dzieje się w okresie średniowiecza w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie. Gra umożliwia prowadzenie rozgrywki z komputerem lub z innymi graczami (maksymalnie ośmiu) przez internet bądź sieć LAN. Dodatek nosi nazwę Medieval: Total War - Viking Invasion. Producentem pozycji jest Activision.

Rozgrywka:

Medieval: Total War jest grą hybrydową, łączącą elementy strategii turowej i strategii czasu rzeczywistego (RTS). Mapa kampanii, na której zarządza się wojskiem i gospodarką państwa, jest elementem turowym (w trybie multiplayer gracze wykonują ruchy na przemian), zaś bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym na trójwymiarowej planszy. Gra oddaje do dyspozycji graczy ponad 100 rodzajów wojsk i dwanaście nacji (w tym Polskę).

Duże znaczenie w grze ma również element gospodarczy. Medieval posiada rozbudowany system rozwoju państwa z całą gamą budowli: można np. budować farmy, kościoły, warownie, warsztaty płatnerskie i inne. Dla graczy wcielających się we władców państw chrześcijańskich istnieje możliwość zorganizowania krucjaty przeciwko niewiernym. Z drugiej strony gracze wybierający grę jako przywódcy nacji muzułmańskich mogą wypowiedzieć świętą wojnę europejskim najeźdźcom.

Gracz może samodzielnie sterować jednostkami w poszczególnych bitwach lub powierzyć to zadanie komputerowi. Jednakże wybranie drugiej opcji w subiektywnej opinii części graczy powoduje zmniejszenie grywalności. W silnik gry wbudowane są elementy umożliwiające stosowanie różnych taktyk: m. in. zróżnicowanie jednostek pod względem siły, szybkości i rodzajów ataków, morale jednostek, warunki atmosferyczne i ukształtowanie terenu. Gra oferuje również możliwość prowadzenia bitew opartych o prawdziwe scenariusze historyczne.

Przebieg gry:
Pod względem graficznym gra prezentuje się następująco:

Plansza główna jest dwuwymiarowa, stylizowana na starą mapę z ustawionymi na niej modelami zamków i pionkami symbolizującymi armie oraz postacie (np. generałowie, królowie, duchowni, inkwizytorzy, emisariusze, księżniczki, szpiedzy, czy zabójcy).
Pole bitwy jest trójwymiarowe, z trójwymiarowymi budynkami i machinami wojennymi. Postacie i drzewa to tzw.sprite'y, czyli modele dwuwymiarowe.
Frakcje:
Dostępne grywalne frakcje:

Almohadowie
Anglicy
Bizantyjczycy
Duńczycy
Egipcjanie
Francuzi
Hiszpanie
Niemcy
Polacy
Rosjanie (tylko Rozkwit śr. i Późne śr.)
Turcy
Włosi
Frakcje dostępne po zainstalowaniu Viking Invasion:

Aragończycy
Węgrzy
Sycylijczycy (tylko Wczesne śr. i Rozkwit śr.)
Frakcja dostępna po wpisaniu kodu .conan.:

Rebelianci
Frakcja dostępna tylko w Kampanii historycznej:

Złota Orda
Pozostałe frakcje występujące w grze, niedostępne dla gracza:

Burgundczycy
Papiestwo
Szwajcarzy
Ludność Nowogrodu Wielkiego
Linki zewnętrzne [edytuj]
Oficjalna strona gry (niem.) (ang.) (hiszp.) (fr.) (wł.) – zawiera opisy wszystkich gier z serii Total War, galerie screenów i pliki do pobrania
(ang.) http://www.totalwar.org – anglojęzyczna strona z bazą plików modyfikujących grę
ziomeka
Posty: 443
Rejestracja: 01 cze 2010, 03:37

Re: Medieval: Total War

Post autor: ziomeka »

Lubię tę grę, lecz gra w systemie turowym nie jest za bardzo rozbudowana plus ta "sztuczna inteligencja". Jakby system turowy byłby taki jak w Europa Universalis ....
Otton III
Moderator
Posty: 524
Rejestracja: 10 paź 2010, 17:48

Re: Medieval: Total War

Post autor: Otton III »

ziomeka pisze:Lubię tę grę, lecz gra w systemie turowym nie jest za bardzo rozbudowana plus ta "sztuczna inteligencja". Jakby system turowy byłby taki jak w Europa Universalis ....
Lecz w przeciwieństwie do Europa Universalis można w Medieval: Total War staczać bitwy na trójwymiarowej planszy.
Artur Rogóż
Administrator
Posty: 4635
Rejestracja: 24 maja 2010, 04:01
Kontakt:

Re: Medieval: Total War

Post autor: Artur Rogóż »

Tak graficznie - chodzi o bitwy - to gra ma swój klimat chodzi mi o szczegółowość jak na czasy powstania gry.
Warka
Posty: 1570
Rejestracja: 16 paź 2010, 03:38

Re: Medieval: Total War

Post autor: Warka »

A graliście w drugą część? Zastanawiam się czy nie zagrać...
Otton III
Moderator
Posty: 524
Rejestracja: 10 paź 2010, 17:48

Re: Medieval: Total War

Post autor: Otton III »

Nie, nie grałem w drugą część. Pierwsza i tak jest fajna.
KowalkiewiczLukasz
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2013, 13:24

Re: Medieval: Total War

Post autor: KowalkiewiczLukasz »

wg mnie Rome a to za sprawa pewnej bolączki Medievala o która mam właśnie zamiar zapytać...otoz czy jest jakis sposób(mod czy coś tam) żeby bitwy były trochę takie szybsze?...bo w medku II leje się tylko pierwsza linia przez co niektóre bitwy trwają niemiłosiernie długo wiec czy jest coś dzięki czemu może walczyć więcej linii jak np w rome czy medievalu 1?
kaszmir
Posty: 2
Rejestracja: 29 paź 2013, 20:33

Re: Medieval: Total War

Post autor: kaszmir »

Uwielbiam grać w Medival toteż nowa strategia Rome Total War 2 również przypadła mi do gustu - polecam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”