Strona 1 z 2

Motoryzacja PRL

: 17 paź 2010, 06:25
autor: Warka
A więc co sądzicie który z samochód wyprodukowanych za czasów PRL-u jest najlepszym?? NO wiecie chyba o co chodzi warszawa syrenki itp.A więc co sądzicie który z samochód wyprodukowanych za czasów PRL-u jest najlepszym?? NO wiecie chyba o co chodzi warszawa syrenki itp.

Re: Motoryzacja PRL

: 17 paź 2010, 18:25
autor: Artur Rogóż
Raczej Fiat 126p, którym jeździ się do dzisiaj. Głównie na wsi i śmiem twierdzić, że połowa samochodów w niektórych miejscowościach to tzw. "maluchy", czyli fiat 126p. Co innego Syrenki i Warszawa. Tymi się już nie jeździ, co oznacza, że całkiem dobre nie są. Także trabanty można spotkać, ale już bardzo rzadko. Dzisiaj od kolegi dowiedziałem się, że w niektórych trabantach zagnieżdżały się szczury...

Re: Motoryzacja PRL

: 17 paź 2010, 18:26
autor: Warka
Ja również postawiłbym na fiata jednak to nie do końca byłą Polska produkcja to włosi wymyślili fiata i ten typ dlatego jako typowy polski samochód obstawie jednak syrenkę.

Re: Motoryzacja PRL

: 17 paź 2010, 18:27
autor: Artur Rogóż
No tak, ale gdzie nie spojrzysz to fiat 126p jest uznawany za polski samochód. Włosi mają firmę Fiat, a my tylko nazwę sobie wzięliśmy...

Re: Motoryzacja PRL

: 17 paź 2010, 18:28
autor: ziomeka
Dla mnie zawsze klasykiem będą warszawa i duży fiat!

Re: Motoryzacja PRL

: 20 paź 2010, 16:07
autor: Atrix
Z czterech kółek zejdźmy do jednośladów. Hitem lat 60' był Junak i WFM. Junak jako cięższy motocykl był wtedy marzenieniem nie jednego faceta.

Re: Motoryzacja PRL

: 31 paź 2010, 04:50
autor: Husarz
WSK :-)

Re: Motoryzacja PRL

: 09 lis 2010, 00:40
autor: Atrix
Husarz pisze:WSK :-)
Potocznie nazywana " czarna śmiercią" ze względu na kolor lakieru. Prawie 90 % tych jednośladów malowano fabrycznie na kolor czarny.

Re: Motoryzacja PRL

: 05 gru 2013, 14:12
autor: tomekk
WSK - masakra, miałem takie cudo przebieg 7 tys. km. ciągle się psuł, ojciec mówił że trzeba było mieć szczęście żeby trafić na dobrze spasowany silnik. Co do aut które odnalazły się np. w naszej armii to był Star(ciężarówka) i Honker, dosyć cekawe pozycje.
Z aut osobowych moje typy: Syrena za design jak również duży fiat za całokształt(obecnie poszukiwane w dobrym stanie przez kolekcjonerów)

Re: Motoryzacja PRL

: 28 maja 2014, 07:28
autor: Franeczka
Ja zawsze będę sercem przy małym fiacie, bo to był nasz pierwszy samochód :)
Fajne autka można obejrzeć w muzeum pod Warszawą - bodajże Otrębusy się nazywa ta miejscowość. Facet tam ma mnóstwo zabytkowych aut.