Motoryzacja PRL

Ludowe Wojsko Polskie (LWP) – nieoficjalna nazwa używana dla określenia części Wojska Polskiego utworzonej podczas II wojny światowej w latach 1943–1944 na terytorium ZSRR, a następnie wywodzących się z niej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 1944–1952 i Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej w okresie 1952–1989.
Nazwa "Ludowe Wojsko Polskie" używana była powszechnie przez propagandę, władze państwowe oraz piśmiennictwo tego okresu (przymiotnik - "ludowe" pisany małą literą) w celu podkreślenia związku z panującym w państwie ustrojem. Niemniej jednak nie była nazwą oficjalną (nie jest więc nazwą własną). Oficjalnymi nazwami w tych okresach były: Wojsko Polskie, następnie Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, a od 1952: Siły Zbrojne Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. Nazwy Siły Zbrojne PRL i Wojsko Polskie używane były zamiennie.
Warka
Posty: 1570
https://www.artistsworkshop.eu/meble-kuchenne-na-wymiar-warszawa-gdzie-zamowic/
Rejestracja: 16 paź 2010, 03:38

Motoryzacja PRL

Post autor: Warka »

A więc co sądzicie który z samochód wyprodukowanych za czasów PRL-u jest najlepszym?? NO wiecie chyba o co chodzi warszawa syrenki itp.A więc co sądzicie który z samochód wyprodukowanych za czasów PRL-u jest najlepszym?? NO wiecie chyba o co chodzi warszawa syrenki itp.
Artur Rogóż
Administrator
Posty: 4635
Rejestracja: 24 maja 2010, 04:01
Kontakt:

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Artur Rogóż »

Raczej Fiat 126p, którym jeździ się do dzisiaj. Głównie na wsi i śmiem twierdzić, że połowa samochodów w niektórych miejscowościach to tzw. "maluchy", czyli fiat 126p. Co innego Syrenki i Warszawa. Tymi się już nie jeździ, co oznacza, że całkiem dobre nie są. Także trabanty można spotkać, ale już bardzo rzadko. Dzisiaj od kolegi dowiedziałem się, że w niektórych trabantach zagnieżdżały się szczury...
Warka
Posty: 1570
Rejestracja: 16 paź 2010, 03:38

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Warka »

Ja również postawiłbym na fiata jednak to nie do końca byłą Polska produkcja to włosi wymyślili fiata i ten typ dlatego jako typowy polski samochód obstawie jednak syrenkę.
Artur Rogóż
Administrator
Posty: 4635
Rejestracja: 24 maja 2010, 04:01
Kontakt:

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Artur Rogóż »

No tak, ale gdzie nie spojrzysz to fiat 126p jest uznawany za polski samochód. Włosi mają firmę Fiat, a my tylko nazwę sobie wzięliśmy...
ziomeka
Posty: 443
Rejestracja: 01 cze 2010, 03:37

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: ziomeka »

Dla mnie zawsze klasykiem będą warszawa i duży fiat!
Atrix
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2010, 15:19

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Atrix »

Z czterech kółek zejdźmy do jednośladów. Hitem lat 60' był Junak i WFM. Junak jako cięższy motocykl był wtedy marzenieniem nie jednego faceta.
Husarz
Posty: 803
Rejestracja: 31 paź 2010, 04:37

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Husarz »

WSK :-)
Atrix
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2010, 15:19

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Atrix »

Husarz pisze:WSK :-)
Potocznie nazywana " czarna śmiercią" ze względu na kolor lakieru. Prawie 90 % tych jednośladów malowano fabrycznie na kolor czarny.
tomekk
Posty: 2
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:57

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: tomekk »

WSK - masakra, miałem takie cudo przebieg 7 tys. km. ciągle się psuł, ojciec mówił że trzeba było mieć szczęście żeby trafić na dobrze spasowany silnik. Co do aut które odnalazły się np. w naszej armii to był Star(ciężarówka) i Honker, dosyć cekawe pozycje.
Z aut osobowych moje typy: Syrena za design jak również duży fiat za całokształt(obecnie poszukiwane w dobrym stanie przez kolekcjonerów)
Franeczka
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2014, 07:25

Re: Motoryzacja PRL

Post autor: Franeczka »

Ja zawsze będę sercem przy małym fiacie, bo to był nasz pierwszy samochód :)
Fajne autka można obejrzeć w muzeum pod Warszawą - bodajże Otrębusy się nazywa ta miejscowość. Facet tam ma mnóstwo zabytkowych aut.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wojsko, technika i uzbrojenie”